0
Komen

Oh! Please…lazinees attack !




Gadisz tembam lagi kidalisz
28.10.2011
Hyyy-hyyy…korang apa khabar?? qilah? xberapa nak shat cikit..sakit tekak.. oky..hari nie qilah agak gatai tangan nak wat tips..hihi..xpa..baru permulaan la katakan..so,,mari kita tengok malas kita to..

It’s bad for your health
Memang diakui,setiap orang memang ada rasa sikap malas di situ.tapi,kalau dah ‘penyakit’ tu berlanjutan sampai bila-bila,itu tak normal lah..

Prestasi menurun
Sayangkan,kalau korang sebenarnya mampu mendapat ranking yang tertinggi dalam kelas,tapi disebabkan ‘penyakit’ malas yang menyerang,hasilnya korang jatuh pada ranking ke -10.itu ok lagi sebab masih dalam top ten..kalau top ten paling bawah,ready untuk tadah telinga ya! Apalagi,mesti kena leter punya dengan parents korang kan?

Misi gagal dicapai
Teringin nak tubuh badan secantik dan menggiurkan seperti blaka lively? kalau dah malas sangat macam mana nak memiliki tubuh badan macam tu kan? Teringin rasanya nak dapat top three dalam peperiksaan,tapi macam mana nak tercapai misi tersebut kalau dah malas nak study..semua misi dan matlamat yang korang inginkan itu akan sia-sia kalau sikap malas bermahajalera dalam diri korang..

Mengganggu ketenangan
korang mesti tak tenang selagi tugasan yang tergendala tu masih belum diselesaikan>? Mahu tengok wayang atau hang out dengan kawan pon terpaksa ditunda gara-gara kerja yang tak siap lagi macam homework..streess glew !!
kadang-kadang tak boleh tidur dibuatnya bila tugasan perlu disiapkan masih tertunggak.tapi,cuba kalau tugasan sudah selesai,hidup korang jadi tenang dan santai..betul x??
heehe.`sengal sekejap` oky! Seriez tmye nyee..

potensi diri sia-sia
masa muda…remaja yang kita lalui nye sekaranglah,korang perlu mengasah bakat yang terpendam dalam diri dan mencuba pelbagai aktiviti yang baru.. kalau asyik buang masa tengok DVD dan asyik ‘membuta’ jer 24 jam,macam mana nak taw potensi dan kebolehan diri kita? Manalah taw korang nie seorang yang berbakat dalam bidang sukan sampai boleh mewakili Negara kew..bukankah peluang sebegini peluang keemasaan korang..dan peluang untuk diri qilah sendiri..

kbai..penat qilah tekan..so,,kalo baca..komen la walaupon 1 jew..=)

Dua Tiga kucing berlari , cuba bagi like Satu Kali. :)

0 alunan muzik berbunyi:

Post a Comment

 
HAK MILIK KEKAL AQILAH HUMAIRAH